Sultanin Mutfagi TV - Canli Yayin

Donnerstag, 27. Dezember 2012


aharatlı Çıtır Börek


Kaç Kişilik: 1-2 kişilik Hazırlama:5dk Pişirme:5dk

Yemek Tarifinin Malzemeleri
  • 2 adet yufka
  • 2 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
  • Kuru nane, karabiber, kırmızı biber (nane kullanmadım)
  • Maydanoz (isteğe bağlı)
Yufkaların üzerine sürmek için:
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
Üzerine:
  • Yumurta sarısı
  • Kuru nane, pul biber( isteğe bağlı)
Yemek Tarifinin Hazırlanışı
1 su bardağı suyu ve sıvı yağı iyice karıştırın. Yağ bittikçe ekleyebilirsiniz
Yufkaların birini yayın. Önce yağlı sudan sürün.
Üzerine nane , kırmızı biber ve karabiber ile karıştırdığınız rendelenmiş beyaz peynirin yarısını yayın. ( ben nane kullanmadım)
İkinci yufkayı da bunun üzerine serin. Yine yağlı karışımı ve daha sonrada baharatlı peynirli karışımın kalanını yayın.
Bir ucundan başlayarak rulo şeklinde yuvarlayın.
Derin dondurucuda saklamak isterseniz ruloyu ortadan 2ye bölün.
Pişirmek istediğiniz zaman bir kaç saat öncesinden çıkarın hafifçe yumuşayınca bir parmak kalınlığında dilimleyin.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine rulo börekleri yatık olarak yerleştirin.
Üzerine yumurta sarısı sürüp, nane kırmızı biber serpin. (ben serpmedim pul biberim acı olduğu için, sadece peynirine karıştırdım)
175 derece ısıtılmış fırında börekler kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet olsun

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen