Sultanin Mutfagi TV - Canli Yayin

Freitag, 28. Dezember 2012


Arpa Şehriye Pilavı Tarifi

 
 

 
 

 
Malzemeler

  • 1 kase arpa şehriye
  • yarım kase hazır garnitür
  • yarım kase dilimlenmiş mantar
  • yarım paket tavuk bulyon
  • tuz

Hazırlanışı

Tencereye 1 kaşık kadar sıvı yağ koyup dilimlenmiş mantarları ekledim ve bir iki dk kadar pişirdim. Ben marketten konserve dilimlenmiş mantar alıp kullandım, böylece ayıklama ve doğrama işinden kurtuldum. Dileyen taze mantar da kullanabilir. Şu an şartlarımız bunu gerektirdi :) Ardından yine konserve olarak aldığım havuç, bezelye, patates karışımı garnitürü süzüp ekledim. Bir kaç defa tencerede çevirdikten sonra 1 kase şehriyeyi ilave ettim. Üzerini geçecek kadar suyu da ekledikten sonra yarım tavuk bulyonu ufaladım. Tuzunu da ayarlayıp kapağı kapatarak pişmeye bıraktım. Elektrikli ocakta yaptığım için ara sıra dibinin tutup tutmadığını kontrol ettim ve ufak tefek su ilavesinde bulundum. Suyunu çekince, şehriyelerin pişip pişmediğini kontrol ederek ocağı kapattım.Tencerenin kapağı kapalı olarak biraz dinlenmeye bıraktım. Hepsi bu kadar,afiyet olsun…

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen